Hur mycket färg går det åt till lädersäten?

Hur mycket färg går det åt till fyra lädersäten på fyra stolar som är 35x35?
Går det att få bort svarta och vita fläckar från de här så det blir som nytt istället för att färga om?

Kommentarer

  • Det är möjligt att dina färgfläckar blir svagare och mindre synliga om du rengör med läderrengöring. Hur mycket som går är inte lätt att säga....är det narvsvärta som går in i lädret du skall använda, så kan ett skinn suga in väldigt olika mängder. Finns i två förpackningsstorlekar. om det är en täckfärg du skall använda, skulle jag tro att det räcker med 2 fp á 60 ml.
    Madeleine Kreatör
  • kanske ska sandpappra med fint sandpapper först och se om det går bort?
    om inte räcker verkligen så lite som 120 ml till fyra skinnsäten som är såpass stora???
  • Täckfärgen lägger sig i ett lager ovanpå lädret, så det sugs inte in i, därför är åtgången betydligt mindre av den. Vill man måla två gånger för att få ett tjockare lager färg, så skall man nog addera ett par förpackningar till.
    Madeleine Kreatör
  • Varför sugs det inte in? Det måste det väl göra om det ska bli riktigt bra??
    Eller gäller det bara denna täckfärgen? Det är inte vanlig läderfärg?
  • Om du med "vanlig" läderfärg menar narvsvärta så sugs den in ordentligt i lädret och täckfärgen vi pratat om är en färg som lägger sig som ett täcke på färgen, men fäster givetvis ordentligt.
    Madeleine Kreatör