Hur vet man vilken storlek på nitarna man skall ha till Dubbelnitsverktyget?

Dubbelnitsverktyg.

Hur kan jag kontrollera vilken storlek på dubbelnitsverktyg jag har hemma. Jag vill kunna beställa nitar som passar mitt verktyg

MVH Christina

Kommentarer

  • Dubbelnitsverktyget har olika grovlek på metallstaven som du slår mot plattan. Ena änden på staven är konkav och där mäter du hur stor diameter (mm) stor dubbelnit som får plats helt enkelt.
    Madeleine Kreatör
  • Då har storleken på 'plutten" på bottenplattan ingen betydelsen ?
  • Till detta dubbelnitsverktyg är "pluttarna" lika stora till alla de tre varianterna, utan det är rundningen i metallstavarnas ändar som bestämmer storleken på nit.
    Madeleine Kreatör