Hur lagar jag en djup repa i körsbärsfanerat bord?

Hej, vi har ett soffbord som är fanerat i körsbär som tyvärr har fått en mycket djup repa, genom fanerat. Den är ca 50 cm lång och löper tyvärr tvärs ådrorna i fanerat. Har du tips på någon produkt ni har som kan "laga" eller förminska repan. Mvh Martin
Martin

Kommentarer

  • Hej, Martin
    Jag skulle vilja rekommendera en möbelmarker. Vi har den tyvärr inte i körsbärsfärg, men kanske att du kan kombinera två olika kulörer, exempelvis valnöt och ek. Om repan är vid, så att den behöver fyllas, så kan du göra det med detta möbelvax. Här skulle jag nog välja mahogny. testa gärna produkten på en undanskymd plats på bordet, innan du går på skadan. Lycka till!
    Madeleine Kreatör