Bågsåg med ställbart blad?

Hej

Jag jobbar som slöjdlärare på mellanstadiet i Valbo i Gävle Kommun. De mindre eleverna jobbar ibland med typ "figursågning" - såklart med lövsågar ibland. Sällan med maskin. MEN det går "tungt" för de små.

Jag har genom åren gjort massor av typ "snickarglädje" med en bågsåg med kanske 3- 4 mms blad som är ställbart ( kan vridas ) ett alldeles utmärkt verktyg - då man inte har batteriverktyg eller ström saknas.

Och det går lika bra ändå. Förr hade vi sådana i trä som man spände bladet med snöret man "vred" men jag har haft en gul bågsåg med den funktionen.

Var får vi tag i det verktyget?

Med vänlig hälsning Anders Fhogelin
Slöjdlärare Valbo Ludvigsbergsskolan

Kommentarer

  • Hej Anders,

    Jag förstår problematiken! Tyvärr är det inget vi i dagsläget har i vårt sortiment eller som någon av oss vet vart man får tag på.
    /Caroline
    Caroline Marknadschef