Vad händer med ett Fasträntekonto vid ett dödsfall?

Vad händer vid ett dödsfall om man har ett fasträntekonto med en löptid som ej har gått ut?

Kommentarer

  • Hej Tobbe och tack för ditt inlägg!

    Vid ett dödsfall kommer kontot inte att få någon uttagsavgift och man får ränta fram till avslutet av kontot. Dödsbodelägarna får själva komma överens om de vill att kontot ska fortsätta tills bindningstiden har löpt ut eller om man vill avsluta det tidigare (utan uttagsavgift).

    Du kan läsa mer om vår dödsboprocess samt vad som sker på vår hemsida.

    Vi önskar dig en fin dag!
    Med vänlig hälsning,
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.