Kan man få bankintyg vid uppstart av AB?

Hej! Jag tänker bilda aktiebolag. Bolagsverket kräver då bankintyg. Kan ni utfärda ett sådant om jag öppnar företagskonto hos er och sätter över aktiekapital?

Kommentarer

  • Hej och tack för ditt inlägg!

    När du ansöker om Företagskonto hos Marginalen Bank hjälper vi dig utfärda ett bankintyg till ditt nystartade företag.
    Vi kan utfärda detta till Lagerbolag samt Bolag under bildande via Bolagsverket.

    Om ni har ett aktivt Aktiebolag väljer du ansökan ''Aktiebolag''.
    Vid köp av Lagerbolag alternativt ny startat bolag (bolag under bildande) väljer du ansökan för ''Annan Bolagsform''.

    Du kan ansöka om Företagskontot direkt via hemsidan.

    Vi önskar dig en fortsatt fin dag!
    Med vänlig hälsning,
    Filippa Handläggare, Kundservice
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.