Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Vi får inga mailnotifieringar längre

Hej!

VI har försökt ett antal gånger - ingen av dem vi tilldelat en fråga får någon "notifiering" om detta. Vore tacksam för hjälp med att få detta att fungera.

Hälsningar
Astrid

Kommentarer

  • Hej Astrid,

    Jag har djupdykt i våra loggar för att se om jag kan hitta någon anledning att det inte fungerar. Jag ser en tilldelning idag, till Lena Sköld, kl 9:54. Den har också gått igenom till vår mailleverantör, och skickats samma minut. I deras loggar ser jag ett svar: "250 B4f17da2b0000 Message accepted for delivery". Kom det mailet fram som det skulle?

    Ang. andra som du tilldelat till, så verkar det inte ha fungerat, ser inga fler försök att skicka mail i loggarna, så jag undersöker det vidare, och återkommer.

    Emil Stenström Utveckling & försäljning
  • Hej igen!

    Har precis kollat med Lena - hon har INTE fått något mail angående detta. Kan det vara nån krock mellan vårt mailsystem och erat?
    Angående tilldelningar: vi har gjort det tidigare, men det är ett tag sen - ingen har någonsin fått något meddelande om det då.
    Nu har problemet aktualiserats, eftersom vi har lagt till redaktörer som sitter geogafiskt spridda.

    Hälsningar
    Astrid

    Astrid Ott
  • Vi fortsätter försöka återskapa problemet hos oss.

    Har ni alltså provat flera gånger idag? Om inte, har du lust att försöka ett par gånger till så vi kan titta i våra loggar? Du kan prova tilldela till emil@kundo.se, och någon adress hos er.

    Emil Stenström Utveckling & försäljning
  • Hej igen!

    Nu har jag tilldelat dig, samt en kollega (inbegripen i problemet) som inte är redaktör - den rafflande fortsättningen följer!

    Hälsar
    Astrid

    Astrid Ott
  • Jag fick precis mail för det inlägg som du tilldelade till mig.

    Eftersom era andra mail kommer fram så måste det vara något lurt med just tilldelningsmailen. En sak som det skulle kunna vara är avsändaradressen. För tilldela-mail så sätts avsändaradressen till den som tilldelar, och om er mailserver då verifierar att det mailet verkligen skickades från era egna servrar (det gjorde det ju inte, den skickades från våra servrar), så skulle det kunna gå fel.

    Alltså, vi har gjort en fix som gör att mailen skickas med no-reply@kundo.se som avsändare, och produktionssatt den ändringen direkt. Har du möjlighet att prova att tilldela ytterligare en gång?

    Emil Stenström Utveckling & försäljning
  • Hej igen!

    Nu har jag gjort ytterligare två tilldelningar, och mailat de berörda personerna om att meddela mig hur det fungerar. Eftersom det är lunchtid antar jag att det kan dröja en stund innan de återkommer. Jag gör det så snart jag fått svar, tack så länge!

    Astrid Ott
  • Hej igen!

    Nu har jag fått veta att de senaste tilldelningarna fungerat - tack för bra support och snabb hjälp!
    Vi använder Lotus Notes..

    Hälsningar
    Astrid

    Astrid Ott
  • Utmärkt, då vet vi att det var det som var felet. Tack för att du rapporterade buggen, och hjälpte till att felsöka!

    Emil Stenström Utveckling & försäljning
  • Vi har också detta problem. Vi har också Notes i bygget.

    Martin
  • Hej Martin!

    Är det någon särskild person som tilldelningarna inte kommer fram till, eller gäller det alla? Har du en känsla av om det gäller andra mail från Kundo eller bara just tilldelningar?

    Björn Lilja Utveckling & försäljning
  • Det verkar vara så att ingen på SBAB får notifiering längre.

    Martin
  • @Martin: Jag tittade i våra mailloggar och ser att er mailserver har skickat några konstiga felkoder till oss. Jag mailar dig en logg så kan vi rotade vidare i detta där.

    Emil Stenström Utveckling & försäljning
  • Hej Emil!
    Ang Martins inlägg för en dryg månad sedan. Jag har tagit över en del av Kundo-ansvaret hos oss och upptäckte idag att jag inte längre får någon notis (mail) när ett nytt inlägg till oss kommer. Vet du vad det beror på och vad kan jag göra för att få ordning på det? Kan jag vara säker på att mina kollegor får mail när jag tilldelar dem inlägg?

    Hanna
  • Hej Hanna!

    Tack för att du hör av dig. Din e-postadress var blockerad då vi tidigare har misslyckats med att skicka mail till dig. Jag har tagit bort blockeringen så nu ska du få mail igen, men du får gärna skicka felkoden till er interna IT och maila oss vad de säger om det. Det felmeddelande vi fick var:

    "554 Transaction rejected (id=5076A253110C0012) Please provide the above transaction id and email details to your mail administrator for more information".

    Om du slutar få mail från oss så beror det på ofta på en blockering som denna. Bäst är då att, precis som du gjorde, kontakta oss om vilken e-postadress det gäller.

    Det vi gör för att framöver lösa detta på ett smidigare sätt är följande: Om vi blockerar din e-postadress kommer du få en varning när du loggar in på Kundo. Du kommer då ha möjlighet att helt enkelt klicka på en länk så försvinner blockeringen.

    Kul att du har ansvar för Kundo! Du når mig på 0733 952 954 om du vill fråga eller diskutera något direkt.

    Björn Lilja Utveckling & försäljning
  • Tack Björn!!

    Hanna

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Bifoga filer

Ditt inlägg & namn blir synligt för alla. Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy