Apropå moms

Angående beviljat återstartsstöd så kan jag inte hitta info om hur jag ska hantera moms?

Ska poster för arvoden med F-skatt och inköp räknas inklusive eller exklusive moms.

Det har framgått i era tidigare krisstöd men kunde inte hitta info denna gång.

Johan

Kommentarer

  • Om er organisation är momsregistrerad ska sifforna i redovisningen stämma överens med de siffror som finns med i organisationens resultaträkning, vilket anges exkl. moms.

    Ej momsregistrerade organisationer anger siffror ink. Moms eftersom momsen blir en kostnad.

    Läs med om Skatteverkets regelverk här.
    Johan