X & Y Koordinater

Måste man vara medlem för att få söka via koordinater? När jag söker hamnar jag på gränsen mellan Frankrike och Tyskland.

Anne-Marie Gröning

Kommentarer

  • Hej Anne-Marie,

    nej, man behöver inte vara medlem för att använda våra sökfunktioner, endast när man vill ladda hem hela kategorier eller hamna i topplistor behöver man vara medlem.

    Se över formatet på dina X/Y koordinater, det bör fungera, vi stödjer RT90, WGS 84 samt SWEREF.

    Om det inte fungerar ändå kan du ange koordinaterna som du söker här så kanske vi kan hjälpa till mer.

    Mvh

    Fredrik

    Koordinater.se
  • Just nu har jag sökt efter
    X 6591805 och Y 1621591

    Anne-Marie Gröning
  • Ok, jag ser problemet, jag förstår varför det var lite knepigt.

    När du klickat på "sök" så får du ett val om det är RT90 du angett eller SweRef, klicka i RT90 där så får du din markering på kartan:

    http://www.koordinater.se/sok.aspx?what=&where=...

    Mvh

    Fredrik

    Koordinater.se
  • Var skall jag få valet,

    Anne-Marie Gröning
  • Hej,

    efter du klickat på sök, samtidigt som kartan dyker upp finns ett gult område ovanför sökbaren.

    Där i finns valet, välj då RT90, och resultatet visas.

    Mvh

    Fredrik

    Koordinater.se