Finns det vandringsleder på Kläppen?

Har ni några bra vandringsleder på Kläppen? Vi är från en större stad och vill se fina fjällvyer under vår sommarsemester.

Kommentarer

  • Hej Tomas, och tack för att du hör av dig. Det gläder oss att du planerar att fjällvandra i Sälen!

    Den mest bevandrade rutten på Kläppen är stigen upp till Toppstugan, vars placering är på toppen av Kläppenberget. Vyn över Västerdalälven och Sälenfjällen är slående vacker, och den stora altanen tillåter ett bekvämt fikastopp. Bra att känna till är att serveringen inte är öppen under barmarkssäsongen, så se till att du packar med dig god matsäck innan ni påbörjar färden upp.

    Utöver toppturen på vår anläggning brukar vi rekommendera vandringslederna som utgår från Hemfjällstangens spårcentral, vilket ligger cirka en kvarts bilfärd från vår anläggning. Om du tar sikte mot Mellanfjällsstugan har du en enkel tvåkilometersvandring på spång framför dig. Om du väljer att fortsätta förbi Mellanfjällsstugan kan du ta sikte på både Hemfjällsstugan, Storfjällsgraven och Stensjön (karta finner du i länken nedan).).
    Vandringsguide över Sälen och Malung

    Hoppas att du fått svar på din fråga, och att vi får se dig på toppen av Kläppenberget i sommar!
    Vänligen//
    Kläppen Ski Resort