Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Hur aktivera jag mitt nya ICA bankkort ?

Har erhållit ett nytt kort på begäran eftersom det gamla inte kunde läsas av de flesta butiker
Hur gör jag för att aktivera detta kortet.Tacksam för svar.

Sven-Erik Wennborg Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Sven-Erik!
    Om du går in via www.icabanken.se/aktivera så behöver du sedan logga in med ditt personnummer och 4-siffriga lösenord så du kommer in på din internetbank. Där kan du aktivera ditt kort. Det går även bra att logga in som vanligt till internetbanken och sedan gå in under menyn "Mina kort" och aktivera kortet där. Om det inte fungerar för dig så får jag be dig ringa oss på telefon 033-474790, vardagar mellan 8-17 under sommaren, så kan vi hjälpa dig. Mvh Emma B

    Emma Kundservice
  • Jag år ombedd att aktivera mitt ICA banken kort och härmed göra en penning överföring till ICA banken. hur enklast blir detta genomförbart.
    vänligen undrar
    K.E.

    karl-erik Nordlund
  • Hej Karl-Erik!

    Aktivera kortet kan du göra genom att logga in på icabanken.se/aktivera, du kan även ringa kundtjänst på 033-474790 så kan vi hjälpa dig via telefon.
    Om du ska överföra pengar till kontot hos oss från en annan bank så är det via den banken detta sker. Har du internetbank på din andra bank så kan du ju göra överföringen själv via internet, eller om du ringer den andra banken och ber dem hjälpa dig.

    Med vänlig hälsning,

    Emma J
  • There you will find 72533 more Infos: mytechnhow-to-make-use-of-a-wireless-broadband-router-in-your-home-internet … nordstrom lingerie http://investor.raleightimes.com/bnn.raleightim...

    nordstrom lingerie
  • Ringt till er,men får bara den opersonliga bandade rösten.Jag har glömt mitt lösenord så mitt nya ica kort kan ej aktiveras.

    agneta pahne
  • Hej Agneta,

    Om du inte har ditt lösenord så ska du bara vänta kvar i telefonen när telefonrösten ber om ditt lösenord, du kommer då kopplas fram och få hjälp till slut ändå.

    Med vänlig hälsning,

    Emma J
  • Var finner jag mitt lösenord

    Greta Rasmusson
  • Var jag finner mitt lösenord.?

    Greta Rasmusson
  • Jag skall aktivera mitt ny kort.

    Greta Rasmusson
  • Hej Greta!

    Är du ny kund hos oss hittar du ditt lösenord i välkomstbrevet som kortet ligger i, är du bankkund sen innan utan lösenord så får jag be dig kontakta vår kundservice på: 033-474790 vardagar 8-17, vänta kvar i luren efter att du knappat in ditt personnummer så kommer du att bli framkopplad till en handläggare som får skicka hem ett nytt till dig.

    Med vänlig hälsning.

    Andreas Kundservice
  • Hej! Jag har hittat mitt lösenord så all är ok .Den som söker han finner.

    Hälsningar

    Greta Rasmusson

    Greta Rasmusson
  • aktivera mitt nya kort

    hans klösel
  • Hej Hans,

    Här på Kundo kan vi bara svara på allmänna frågor.
    För att aktivera ditt nya kort så kan du ringa 033474790 eller logga in på icabanken.se/aktivera.

    Med vänlig hälsning,

    Emma J
  • Hi let me know if i am registers for a halv year i didn't recieved anything about my icababken .

    Maricel Samson
  • Hello Maricel,

    If you have questions about your card/account, please call our customer service on 033474790 and we will help you. We can only answer general questions here on Kundo.

    Best regards

    Emma J
  • Om jag är så gammal att inte läst engelska, hur gör jag mig förstådd ?

    Nordlund
  • I call many Times' but always busy.

    Maricel
  • Hej Nordlund,

    Har du någon allmän fråga du undrar över så hjälper vi dig gärna här?
    Jag svarade en kund här i tråden på engelska eftersom hon ställde frågan på engelska.

    Med vänlig hälsning,

    Emma J
  • Hello Maricel,

    We have had some queues in the last week, there have been many customers who have wanted to get in touch with us. I hope you will get through quicker if you call us again.

    Best regards,

    Emma J
  • En fråga, Hur jag lämpligen bäst kan överblicka min ekonomi utan hjälp utifrån,

    Karl-Erik Nordlund
  • Hej Karl-Erik,

    Om det är en översikt av dina konton du önskar så loggar du in på icabanken.se, direkt när du loggat in kommer du till första sidan "Min ekonomi". Där ser du samtliga konton du har hos oss och vad du har för saldo, du ser även om du har lån, försäkringar och sparande hos oss i samma översiktsbild.

    Med vänlig hälsning,

    Emma J
  • Hej. För ca ett år sedan skaffade jag och min dåvarande rumskompis gemensamt ica-kort. Jag aktiverade aldrig mitt kort och flyttade sedan utomlands i augusti förra året. Det har nu kommit en påminnelse om att kortet är övertrasserat. Eftersom jag aldrig använde kortet eller ens aktiverade (vi hade något ungdoms kort som inte skulle kosta) så vet jag inte riktigt vad jag ska göra? Det känns inte rätt att jag ska behöva betala när mitt kort aldrig ens blev aktiverat. Kan man avsluta ett utav de gemensamma korten?

    Elin
  • Hej Elin,

    Det låter som att det är kortavgiften som har dragits och att kontot på grund av det har blivit övertrasserat. Det är viktigt att man kontaktar kundtjänst för att avsluta sitt kort om man inte vill ha kvar det, om du bara lägger undan kortet så blir det inte avslutat automatiskt utan det måste man alltid meddela.

    Om du loggar in på icabanken.se så kan du skicka ett meddelande till kundtjänst när du är inloggad, eller så ringer du på 033-474790. Då kan vi kolla hur det ser ut på kontot.

    Med vänlig hälsning,

    Emma J
  • Önskar nytt lösenord fa kunna aktivera mitt kort.

    Alva Olga Bèrnée
  • Hej Alva!

    Du behöver ringa kundtjänst på 033474790 för att få hjälp med detta, här på Kundo kan vi endast svara på allmänna frågor.

    När du ringer och rösten ber dig knappa in lösenordet så väntar du bara kvar i telefonen så kommer du kopplas vidare och få hjälp ändå. Jag har redigerat ditt inlägg och tagit bort all personlig information som du skrivit ut, tänk på att Kundo är ett öppet förum där alla ser vad du skriver.

    Med vänlig hälsning,

    Emma J
  • Vi har följt alla anvisningar, men påstås ändå ha gjort fel när vi ska aktivera det nya kortet med Blipp. Nu kan vi inte pröva en tredje gång utan risk för att kortet blir oanvändbart!
    Väntetid för info per telefon är 20-30 minuter.
    Våra gamla kort gäller ännu en tid, så vi avvaktar.
    Varpu o Lars-Erik Bröms

    Varpu Bröms
  • Hej Varpu, Försöker ni att aktivera kortet via www.icabanken.se ? Vad får ni för felmeddelande?

    Tobias Kundservice
  • Vad är det för kod som skall användas. På ert utskick kan vi inte hitta ngn. dylik och vår kod för banken fungerar inte.

    Varpu Bröms
  • Hej Varpu!
    Lösenordet för internetbanken skickar vi först ut i samband med kortet, det står i ett perforerat kuvert. Har du inte kvar lösenordet så kontakta kundservice, när du blir ombedd att knappa in lösenorded så trycker du då istället "#" så blir du framkopplad till en handläggare som hjälper dig med ett nytt.

    Med vänlig hälsning.

    Andreas Kundservice
  • Andreas!
    Något perforerat kuvert fick vi inte i samband med utskicket av det SENASTE kortet
    Däremot i samband med med det" gamla" kortet. en kod för att handla,ta ut pengar osv
    och en kod för bankärenden. Den senare koden har vi försökt använda, men det fungerar INTE.Så vad är det för kod ni referar till??????
    Med vänlig hälsning
    Lars-Erik Bröms

    Varpu Bröms
  • Det är lösenordet till internet- och telefonbank som jag refererar till. Har du inte kvar denna får jag be dig kontakta kundservice, följ instruktionerna ovan så får du prata med en handläggare som hjälper dig med ett nytt lösenord.

    Med vänlig hälsning.

    Andreas Kundservice
  • Hej!
    jag förstår ej, varför krångla till något son nu fungerar så bra. när jag inte fattar. men ser gärna att Andreas kontaktar mig. tel; (dolt av säkerhetsskäl)

    Karlerik Norddlund
  • Förklara för mig, duger ej mitt ICA kort längre ? Vad vill ni att jag skall göra

    Karl-Erik Nordlund
  • Hej Karl-Erik!

    Här på Kundo kan vi bara svara på allmänna frågor och har ingen möjlighet att ringa upp dig tyvärr. Om du har frågor angående ditt kort så får jag hänvisa dig till vår kundservice som du når på telefon 033-474790.

    Tänk på att inte lämna ut personlig information då detta är ett allmänt forum. Jag har dolt ditt telefonnummer. Ha en bra dag!

    Mvh Emma

    Emma Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Bifoga filer

Ditt inlägg & namn blir synligt för alla. Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy

Policy för innehåll och personuppgifter · Om cookies