veterinärfodret c/d feline som ska förhindra struvitstenar

Har fyra katter. En av dem blev för fem år sedan sjuk och fick struvitstenar. Blev, av två veterinärer, uppmanad att börja ge mina katter c/d feline som ska förhindra struvitstenar och även förhindra återkomsten av struvitstenar. Båda veterinärerna sa att det var från det billiga torrfodret jag tidigare köpt, som katten blev sjuk men att han skulle klara sig om jag köpte veterinärfoder. Har till dags dato lagt ut kring 30.000 kronor på detta foder och vad händer! Jo, samma katt blir åter sjuk och lider nu! Från i måndags har jag varit på två veterinärbesök som kostat mig 1000 kronor per gång. (Har mina katter försäkrade, men kom ej upp i kostnader över 1500 kr per gång). Vet ej ännu om min älskade katt kommer att klara sig eller om jag blir tvungen att avliva honom. Veterinären sa till mig nu att förutsättningen för att detta foder ska fungera är om katten dricker mycket! Hur ska jag veta det, då jag har fyra stycken! Hade de sagt det åt mig för fem år sedan hade jag slutat med att ge torrfoder och endast gett burkmat, vilket jag hädanefter kommer att göra. Har inte sovit på fyra nätter ordentligt, då jag vaktat katten. Känner mig så fruktansvärt lurad och jag vet inte vad jag gör om detta blir min katts död!

Carina Karlsdotter

Kommentarer

  • Hej Carina,

    Det låter verkligen inte bra.

    Vi säljer inte Hill's veterinärfoder och ger inga rekommendationer till sjuka katter.
    Däremot säljer vi flera olika våtfoder från Hill's som innehåller mycket vatten.

    Vi tycker att du ska prata med din veterinär och förklara precis vad som hänt och be dem hjälpa dig. Hoppas allt löser sig!

    Mvh

    Hemfoder.se Kundtjänst