Att flytta ut

Hej jag ska flytta från min bostad och min katt har klöst sönder tapeten i vardagsrummet. Kommer jag få betala för skadorna som min katt gjort när jag flyttar ut ur bostaden?

Anna Hedström

Kommentarer

  • Hej Anna och tack för din fråga här på vårt forum. Jo så här är det. Som hyresgäst är du ansvarig för husdjur, barn, familj, hantverkare du anlitat själv för att utföra arbeten i bostaden.

    Skador som anses som mer än normal slitage i din bostad riskerar du att bli ersättningsskyldig för. Vår besiktningsman som gör din förbesiktning inför utflytten, tittar på tapetens ålder och omfattningen av skadan gällande detta. Jag vet inte när du flyttar ut, men om du vill boka datum med vår besiktningsman så hör gärna av dig till oss på Kundservice så kan vi gå in och boka upp tiden om du önskar eller om du har fler frågor såklart. :-)
    Linda Gnestahem Kundtjänst