Kulör 134 Herrgårdsgul

Hej!
Jag målade om huset år 2000 med Beckers Expo Fasadakrylat,
kulör 134 Herrgårdsgul.
Burkstl: 4 L
Recept:
SS 6
W 160
YG 84
YO 120
Jag tänker nu måla om igen med Beckers Front Akrylatfärg Max.
Hur får jag samma kulör som tidigare ?

Kommentarer

  • Hej Olle,

    Det är absolut inga problem, 134 Herrgårdsgul finns fortfarande med i vårt brytsystem och du uppger i butik just namnet 134 Herrgårdsgul så blandas denna till på plats ute i butik.
    Hälsningar
    Christina, Kundcenter Beckers Färg
    Christina Kundcenter Beckers Färg
  • Finns Herrgårdsgul 139 också kvar i brytsystemet?

    Har ett hus från 1968 målat med denna färg.
    Ska nu måla ett nybyggt garage i samma färg (men det börjar väl säkert bli dags för huset med

    mvh
    Christoffer
  • Hej Christoffer

    Tack för din fråga.
    Javisst finns139 Herrgårdsgul fortfarande med bland våra recept.

    Våra kulörer utgår inte, även om de ibland på vår hemsida och i våra färgkartor får ge plats för nya kulörer. De finns dock alltid med bland våra recept och kan även fortsättningsvis i framtiden tillblandas.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Kundcenter Beckers Färg
  • Hej,

    Vad är NCS koden för Herrgårdsgul 134?
    Robert
  • Hej Robert

    Tack för din fråga. Den kulör i NCS färgkarta som mest liknar 134 Herrgårdsgul är S 2050-Y10R men där är en skillnad mellan dessa två kulörer.

    Antalet kulörer i NCS färgkarta är få i jämförelse med hur många nyanser våra ögon kan uppfatta.
    Våra egna kulörer kan därför många gånger ses kom komplement till NCS färgkarta och då finns inte någon exakt lika NCS att tillgå.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter

    Christina